Leren = doen!

Jij leert en begrijpt dingen het best als je het doet. Daarom richten wij ons onderwijs op die manier in: bij de praktijkvakken, maar juist ook bij de theorievakken. Leren door te doen: dat doen we bij álle lessen en op alle niveaus. Op een manier die past bij jou en bij deze tijd. Bij Nederlands maak je een vlog over een boek. Bij wiskunde bouw je op het schoolplein grote ruimtefiguren. Hoe aardbevingen ontstaan leggen wij uit met behulp van koekjes. Ons onderwijs is praktisch, gevarieerd en we betrekken er alle zintuigen bij. Samen zoeken we steeds naar nieuwe manieren die jou helpen om te leren.

Praktisch leren zit in ons dna. Niet voor niets hebben we van dit bijzondere aspect onze slogan gemaakt. Bij leren = doen hoort fouten maken. Van fouten maken leer je. De docent is hierbij onmisbaar. Om jou te laten leren doet hij op de juiste momenten een stapje terug. Zo ontdek je – met onze begeleiding – zelf wat voor jou werkt.

Écht aandacht voor elkaar

Op het Van Haestrecht College vinden we het ontzettend belangrijk om écht aandacht voor elkaar te hebben. Iedere persoon in de school is uniek en mag er zijn, jij ook! Dit is een bijzonder kenmerk van onze school. Het Van Haestrecht College is een gezellige, gemoedelijke school waar je je als leerling snel thuis voelt. Bij ons kennen leerlingen en docenten elkaar goed. Wij hebben veel aandacht voor elkaar: we werken samen, bieden uit onszelf hulp aan de ander en belonen positief gedrag.

Alle ruimte om te groeien

Op het Van Haestrecht College bieden wij jou alle ruimte. Samen ontdekken we hoe ver jij kunt groeien. In de klas krijg je onderwijs op maat. Als je het nieuwe onderwerp begrijpt, kun je onder begeleiding aan de slag op het werkplein. Binnen ons pleinonderwijs verleg je je grenzen. De docent is altijd in het lokaal beschikbaar voor extra uitleg. Elke leerling heeft een eigen laptop, waarop een deel van de opdrachten gemaakt worden. Die opdrachten passen bij je persoonlijke niveau. Naast opdrachten uit het (digitale) werkboek oefenen we natuurlijk ook met praktijkopdrachten, want leren = doen!

Een huiselijk gebouw

Ons gebouw is licht en open, een tweede thuis voor leerlingen en medewerkers. De gangen en de lokalen zijn ruim en door de grote ramen komt veel licht naar binnen. In ons gebouw weet je snel de weg. Rond de school ligt een groot plein, dus in de pauzes kan iedereen lekker naar buiten. En in onze praktijklokalen staat moderne apparatuur waarmee ook in het bedrijfsleven en in de zorg wordt gewerkt.

In ons schoolgebouw beschikken we over alle faciliteiten om toekomstgericht onderwijs te geven. Er is goed werkend draadloos internet. Als leerling maak je naast boeken gebruik van je eigen laptop. In de lokalen werken we met digitale schoolborden.